PVL_achtergrond_web

Zakelijke administratie goed bijhouden

Uw zakelijke administratie goed bijhouden

Iedereen weet dat het moet. Sommigen vinden het leuk om te doen, anderen stellen alles het liefste zo lang mogelijk uit tot het niet anders kan. De grootste bank van het land schrijft op haar website (voor starters), dat u als ondernemer vaak het grootste deel zelf kunt doen. Een btw-aangifte zou heel eenvoudig zijn. De boekhouder of accountant zou behoorlijk wat kosten en alleen nodig zijn voor meer complexe zaken zoals bijvoorbeeld de aangifte inkomstenbelasting.

Heeft u een boekhouder of accountant eigenlijk nodig?

Bij PVL zijn we eerlijk: Ja en nee. Bent u zeer nauwgezet, elk bonnetje bewaart u zorgvuldig, dubbele nummering bij verkoopfacturen komen bij u niet voor, u heeft geen bijzonderheden zoals bijvoorbeeld een webshop met veel buitenlandse particuliere klanten; u weet perfect in welke kostencategorie iets thuishoort; Aftrekbeperkingen en privé correcties kennen geen geheimen voor u? Gefeliciteerd, u zou het met gemak zelf uw zakelijke administratie kunnen bijhouden. Zeker als u de boekhouding bijhoudt in een goed (online) administratie pakket met digitaal archief en bankkoppeling. De boekhouder of accountant kan hierdoor redelijk eenvoudig u administratie controleren en uw aangifte inkomstenbelasting opstellen. U kunt volstaan met in het voorjaar uw administratie te overhandigen en de jaarcijfers en aangifte af te wachten.

Dit lijkt perfect toch? Er zijn ook nadelen van zoveel mogelijk zelf doen.

Een tijdrovend nadeel is dat u gedurende het jaar toch behoorlijk wat tijd kwijt bent aan uw administratie. Tijd die u liever had willen steken in acquisitie, in meer opdrachten aannemen, of zeker niet onbelangrijk, in uw privéleven. Een ander nadeel kan zijn dat u niet altijd over de meest actuele gegevens beschikt. Even een voorbeeld: U heeft uw droomhuis gezien en er moet snel gehandeld worden. Behalve de cijfers van afgelopen jaar, wil de beoordelaar van uw kredietwaardigheid ook nog tussentijdse cijfers zien die opgesteld zijn door uw boekhouder of accountant. Uw adviseur moet nu hals over kop aan de slag. Daarbovenop blijkt uw boekhoudkundige en fiscale kennis toch minder dan u zelf ingeschat heeft. De boekhouder heeft er toch nog flink werk aan, er volgen correcties waardoor het resultaat anders uitpakt dan verwacht en er volgt nog een naheffing BTW.

Samenwerken met uw boekhouder in 1 systeem.

U werkt samen met ons aan uw zakelijke administratie in een online-boekhoudpakket. U levert inkoop en verkoop aan in het onlinepakket. Dit kan gemakkelijk via mail, een upload of via de app. Uw bank is gekoppeld en de boekhouder zorgt op de achtergrond voor een juiste verwerking. U heeft altijd een actuele en kloppende administratie; en voor sommige niet onbelangrijk; de boekhouder is de stok achter de deur. Duur zult u zeggen? Voor Zzp’ers kunnen wij dit al bieden vanaf 65,- per maand. En dat is inclusief gebruik van de basis software, aangifte(n) inkomstenbelasting en BTW, kleine vragen etc. Wij gebruiken efficiënte en geavanceerde software, weten waar we op moeten letten en kunnen u volledig ontzorgen. Voor uw VOF, Maatschap of BV hebben wij ook passende pakketten. 

Hebben wij uw interesse gewekt en wilt u meer weten? Wij staan voor u klaar. Vul het contactformulier in. Bellen of mailen kan natuurlijk ook!

Neem contact op